r e k l a m a


Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 (počet příspěvků v diskusi: 45)


Ačkoli se to nezdá, u Alfy Romeo mají s pohonem všech kol padesátileté zkušenosti. Pohon Q4 měla naposledy Alfa 33, což je ale už víc než dvacet let. Nyní se tento systém objevil u kombi 156.


Většina osobních automobilů s pohonem všech kol upřednostňuje, když jsou za běžných jízdních podmínek hnaná jen přední kola. Teprve při jejich proklouznutí se více či méně přidávají kola zadní nápravy. Italská automobilka k pohonu přistoupila naprosto nevšedním způsobem. Upřednostňuje totiž pohon zadních kol na úkor předních. Tím automobilu propůjčuje sportovní jízdní vlastnosti, které charakterizuje mírná přetáčivost. Za běžných podmínek totiž systém se samosvorným šnekovým mezinápravovým diferenciálem Torsen posílá 58 % hnacího momentu na zadní nápravu. Při ostré akceleraci jde až 80 % momentu na zadní kola, ale po chvíli se hnací moment sníží o polovinu (jen 40 %), aby se předešlo nadměrné přetáčivosti. Při prokluzu kol se poměr hnacího momentu ze standardního poměru 42:58 samočinně mění. Přední a zadní diferenciály také dokáží například v ostrých zatáčkách přidělit až 100 % hnacího momentu ke kolům na pravé nebo levé straně. Součástí standardní výbavy je stabilizační systém VDC, který při smyku rychle zasáhne přibrzděním jednoho nebo až tří kol současně.
Přestože Alfu 156 nahrazuje nová Alfa 159, verze 4x4 jsou zatím k dispozici pouze u kombi řady 156 nesoucí označení Crosswagon Q4 a Sportwagon Q4. Crosswagon Q4 je o 100 000 korun dražší, má oproti sériovému typu zvýšenou světlou výšku o znatelných 65 mm, speciální sedmnáctipalcové pneumatiky, ocelový ochranný štít pod vozem, širší blatníky, boční ochranné lišty a nárazníky nesoucí stylistické prvky nové Alfy 159. Sportwagon Q4 má světlou výšku zvětšenou jen o 35 mm a silniční sportovní sedmnáctipalcové pneumatiky. Má tedy výraznější sportovní charakter. Základní výbava obsahuje všechny komfortní prvky.


+
• Jízdní vlastnosti
• Bezpečnostní a komfortní výbava
• Možnost odpočtu DPH
• Motor 1.9 JTD


-
• Do 1500 1/min nižší hodnota výkonu
• Rezerva na nouzové dojetí
• Objem zavazadlového prostoru



Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Technické údaje testované verze
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Vpředu napříč uložený vznětový přeplňovaný čtyřválec pohání všechna kola. Zdvihový objem 1910 cm3, největší výkon 110 kW při 4000 1/min, největší točivý moment 305 N.m při 2000 1/min. Šestistupňová převodovka s ručním řazením.
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4441/1765/1497 mm, rozvor 2595 mm. Zavazadlový prostor 0,360/1,180 m3
HMOTNOSTI:
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1530/490 kg
VÝKONY:
Největší rychlost 192 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,5 s, spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) 9,3/5,8/7,1, l/100 km.
CENA:
Crosswagon: 1 129 000 Kč
Sportwagon: 1 029 000 Kč


Alfa 4x4 upřednostňuje pohon zadních kol na úkor předních. Tím automobilu propůjčuje sportovní jízdní vlastnosti, které charakterizuje mírná přetáčivost.


Pro Q4 je jedinou pohonnou jednotkou přeplňovaný vznětový čtyřválec 1.9 JTD (110 kW). Nabízí dynamiku benzinového motoru, ale s točivým momentem a spotřebou dieselu. Na trhu patří k nejlepším.



Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 - interier

r e k l a m a